Monday, September 24, 2007

spaghetti ala filla..



Bahan2:-

1. spaghetti

2. button mushroom (di slice)

3. 1 biji bawang besar (potong dadu)

4. 2 biji bawang putih (tumbuk)

5. tomato puree

6. prego (suker ati nak rasa aper)

3. daging cincang..(selalu aku beli ramly..tp ramly takder..aku pakai lain ler..nampak mcm
beketul plak...)


Cara2:-

1. Panaskan minyak

2. Tumiskan bawang putih & bawang besar...

3. Dah naik bau..campakkan daging cincang

4. Kacau hingga daging tadi kering...(tak berair)

5. masukkan prego dan button mushroom..

6. Masukkan air..(kalo 1 botol prego..air pon 1 botol)

7. Kacau sehingga kuah menjadi pekat, sedap, cantik... heheh

8. Rasa sikit..kalo x cukup rasa..campakkan garam sikit..

9. Sementara tu leh ler rebuskan spaghetti tu yer...

10. Pastu bukak mulut, suap dalam mulut..kunyah...


p/s: semalam baru try..tp mak tebeli plak spaghetti yg jenis halus mcm meehoon plak..x best nyer..mcm makan mihun..boley??... x italianooo lerr camtu.. pastu memalu kucing nak amik gambo..radie tgk!!! uwaaaaa....

5 comments:

kitchen_to_kitchen said...

eheh lama dah tak mkn spaghetti ni, teringin la plak, ehhe maid aku punyer style ala2 malaysian...siap ada pedas2 n bubuh daun bawang n daun sup...sedap gak sbb aritu kwn aku Cina pon suker sbb tak cpt muak, nanti aku tanya resipi dr bibik...ehhe.....nanti aku try ala filla ni ek?

...$weE+ 666... said...

filla, ni spaghetti carbonara ke spaghetti bologneise ni?

Filla said...

tah aku pon tatau mender tah...heheh.. aku tau spaghetti jer nama dier..huhuhhh

Miss Moon said...

nko beli pasta angel hair ek ...laki aku plak suka angel hair neh aku suka spagetti biasa ...isk plak suka yg macaroni ...ha 3 lain lain anak tekak ..tapi akak bantai je .

Filla nko mmg la aku baru je sebut nak buat spagetti nak makan spageti nko plak dah tarok dalam nih pasti nanti aku gie beli jugaksssssssss aku nak aku nakkkkkkkkkkkkk

Mama HH said...

waaa.. makcik filla ni mmg rajin giler masak ek... wa masak xsempat laa wa nk amik gambo... bergaduh ngan anak lagi... xsempat laaa.. uwaaa...