Tuesday, September 18, 2007

..::Absolutely Best Brownies::..

ghuper dalam oven



Ingredients:
115g butter, melted
200g sugar (gula kastor yer cik salmah sekalian)
2 eggs
60g self-rising flour
30g unsweetened cocoa powder(aku pakai yg vochelle jer)
2g salt
5ml essence vanilla
60g chopped walnuts (kacang lain pun bley..jgn kacang kuda jer..kacang parang..kacang panjang tak leh..)

DIRECTIONS:
1. Hangatkan oven korang yang canggig tuh ke 175 deg celcius. Grease dan tepungkan baking pan anda. Sesuai untuk 8x8 or 9x9 baking pan. Kalau takder, tak kisah..pakai jer belakang tudung periuk korang.

2. Dalam mangkuk..(bukan mangkuk ayun atau mangkuk tingkat) beatkan melted butter tuh ngan gula. Smpi kembang dan sebati yer cik salmah sekian...

3. Then, campurkan tepung, koko dan garam. Bley la masukkan ke campuran butter ngan gula tuh. After that yer cik salmah, bley masukkan essence vanilla ngan walnuts.

4. Ratakan adunan tersebut ke dlm baking pan anda.

5. Bakar lah dalam masa 25 ke 30 minit, sampai masak. Kalau nak tahu dah masak atau tidak, masukkan toothpicks ke dalam adunan tuh. Kalau hujung tak melekat, maknanya masak la tuh..

ini selepas dislice...tapinya gambo tak brp cung sgt..hehehhe

Sekian, terima kasih.

by FARA THE GREAT

1 comment:

...$weE+ 666... said...

aku ingat aku sorang je cik salmah, rupanyer ramaiiii ek???

kalau aku takde oven, nak hangat2 taik ayam je bleh tak? ;p aku nak pakai 6x6 baking pan...

ek eleh, aku tahu bukan gambar je tak cung, mmg tak cung pun... slagi kau tak bagi aku rasa... konpom tak cung! hahahahahaha!!!~