Wednesday, September 19, 2007

chicken puff instant ala ila


ari ni aku nak bagi resipi yang paling sennag dan cepat... sesuai utk org yg tak byk masa utk memasak mcm2 kita kita ni yang career woman..hehhehe


kulit puff

1. Roti Paratha Instant Brand Kawan (Brand kawan senang sket, brand lain cam kureng best)

1 keping roti paratha boleh buat 4 chicken puff, so roti ni dibahagikan kepada 4 bahagian la

ye... sebenarnya idea ni aku amik dari mama fami...tapi intinya aku buat ikut citarasa aku..


Inti

disebabkan aku masak campak campak je so tak ada sukatan sebenar, aku buat ikut suka tp bahan bahannya seperti ini:

1. Bawang merah n putih blend (untuk tumis)

2. Bawang merah dadu kecik kecik

3. Cili kering blend sikit supaya ada rasa pedas sket

4. Rempah kari

5. Ayam yang di potong kecik2 (nak ganti ngan minced meet pun boleh)

6. Garam secukup rasa..

dan lepas tu masak le macam masak inti karipap...


lepas inti dah masak and sejuk, boleh le mula isi kat dlm kulit paratha tu, pastu sapu kan telur kat atas paratha and gunting sket cam yang aku buat tu sbb kalau tak meletup plak puff kita tu nanti.... dan lepas bakar dlm oven, agak2 je lah nak bakar brp lama, nampak cam dah kuning tu dah masak le...


resipi ni memang senang and kita akan kelihatan ala2 pandai masak gitewww...


SELAMAT MENCUBA!!!

2 comments:

...$weE+ 666... said...

puff ni nampak menyelerakan... tergoda sungguh keimanan aku!!!~

Anonymous said...

Keep up the good work.