Thursday, October 4, 2007

POPIAH GORENG CIK KIAH



Tak pasal2 jer cik kiah dpt nama kan?? aku bukan aper..kang korang kata asik aku ngan anak aku jer nak giler kosa...heheh..aku bg ler chance kat cik kiah nie haaaa....

nak buat popiah goreng yg sedap gilers (aku bkn perasan...tp kenyataan ok)..auwwww... senang jer.... anak2 kiter pon leh buat... (buat bodow)..huahahha


Bahan2:-

1. Kulit popiah (takkan nak pakai kulit kiter plak..huhu)

2. Carrot (1/2 batang dihiris halus)

3. Sengkuang (size comel 1/2 biji pun cukup..dihiris halus gak)

4. isi ayam (dihiris kecik2)

5. kiub pati ayam knor (seciput jer letak)

6. garam sikit jerrr sbb kiub dah masin

7. bawang merah + putih (blend or tumbuk)

8. bawang beso (sebijik di potong dadu bukan dimain dadu yer..)


Cara2:-

1. Memula...panaskan minyak untuk menumis....

2. Biler dah panas..mcm biasa campakkan bawang merah+putih blend tu...kiub

sekali..kacauuuu..

3. Dah tu campakkan bawang beso dadu tu... kacau sampai layu..

4. Campak plak ayam + carrot + sengkuang hiris halus tu.. dah empuk sikit (boleh buh air

beberapa sudu kalo nk bagi empuk..tp jgn byk nanti cair...

5. buh ler garam sikit kalo nak...

6. Angkat letak dlm pinggan

7. Boleh ler masukkan dlm kulit tu yer..lipat ler ikut suker nk ghoper cemana pon..

8. Goreng ler popiah tadi tu....


*Sangat ler sedap dimakan begitu saja...mcm cik kiah nie.. biasalah..mls nak buat sos2 khas nie..
cik kiah cicah cili sos jer....huahahahahahhahah...


*aku geram tul nie..mana gi contributors lain nie? asik aku jer bg resipi bodoh nie..malu ler makk.. pastu kang korang sumer kata aku giler kosa..aku giler bayang..aku giler glamersss.. cik kiahhhh gak yg tekono!!!! cpt sikit kasi anto korang nyer resipi...


2 comments:

aLoNg said...

Cik Kiah Filla oi... Hang sorang je yg aktif memasak bln pose nih... hehehe.. org lain sumer makan kat kedai... hahahah.. mcm den ni hah.. masak-masak ckp time terus buka pose.. xdan laa makanan tu sempat posing laa Cik Kiah oi....

...$weE+ 666... said...

apsal ko popular kan cik kiah tu filla??? ko sengaja je kan, apa lahh salahnyer bulan ramadhan yg mulia ni ko popularkan aku plak??? dapat gak pahala... sapa cik kiah ni pun tak tahu, tetiba glamer melulu... lepas ni ko buat resepi lagik ko enterframe la nama aku tau... kalau kau dah tak cukup nama nak letak, ko letak nama aku lagi dan lagi dan lagi tau... takpe, aku rela dan redha... ngehngehngeh...

rajin ko filla... tapi aku tanak baca resepi ko je, aku nak rasa air tangan ko... bleh??? bila??? ;p