Tuesday, October 2, 2007

CUCUR UDANG BEST..



Heheheh..pasan kah aku biler aku kata cucur udang aku best?? tp radie kata best..sbb dia jarang puji aper pon yg aku buat... huahahah...

Bahan2:-

udang hidup (lagi banyak lagi best) (siap kopek)


tepung gandum (agak2)


daun kucai (agak)


taugeh (leh tak aku beli aku letak kat freezer..dah ler layu tekulai kawan tu..haha..aku ingat nak lagi rangup gi ler letak kat freezer..mak aku kata 'pala hotak ko...' kan dah kene dah aku!!!

garam


air


Cara2:-

Memula buh tepung dalam bekas.. (suker ati nk pakai bekas aper pon..aku x marah).. pastu masukkan tepung.. (eh aku dah suh masuk tepung eh?)..heheh.. ok pastu campak je menatang (udang) tu dlm tepung..pastu campak daun kucai..pastu campak taugeh (aku x der taugeh)..pastu garam sikit... korang kene bancuh ngan air sejuk dlm fridge tu tau..(ni petua kawan aku).. baru ler cucur ko tu rangup gilossss... dah agak2 okies tu... leh ler goreng...


Cara2 gorengsss:-

memula panaskan kuali ngan minyak... biler dah panas..ko amik senduk ala2 bulat tu.. ko cedok ler masukkan dlm kuali.. (memula aku panik gak nak bagi cucur tu lebar mcm jual kat kedai tu).. pastu aku penyekkan jer ngan senduk tu..heheh.. percobaan yg mendatangkan hasil.. aku berjaya!!.. dah tu tebalikkan..angkat boh le dlm pinggan..pastu korang potong2 ler dgn gunting...

pastu korang cicah ngan cili sos...(kuakakka..aku mls nak ikut resipi kuah kacang bagai...)cicah ngan cili sos pon aku okkkk jerrr...hehehe

*thanks to alim-najla lagikkk!!! heheh..

1 comment:

...$weE+ 666... said...

ye ke best cucur udang ni filla??? ko nak tahu apa lagik best? cuba ko try masak utk aku, KONPOM LAGIK BEST! aku bleh puji ko siap pakai capital letter semua gheto... aci? ;p